Breadcrumb

  1. Kontakta Santen
  2. Medicinsk information och rapportering av biverkningar

Medicinsk information och rapportering av biverkningar

Vi bryr oss om dina frågor och funderingar.

Om du vill ...

     … ställa vetenskapliga eller medicinska frågor om produkter från Santen

     … rapportera en biverkning av en produkt från Santen

     … klaga på kvaliteten på en produkt från Santen

Om du är patient, OBSERVERA FÖLJANDE: Som läkemedelsföretag får vi inte ge personliga medicinska råd till patienter eller deras närstående. Du ska kontakta sjukvården. Vi svarar gärna på andra frågor och tar emot feedback om våra produkter.

För att vi ska kunna behandla din feedback eller svara på frågor är det viktigt att du lämnar följande uppgifter:

  • För- och efternamn
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Land
  • Produkt (namn, batchnummer)
  • Meddelande
  • Är du anställd inom sjukvården? Om ja, beskriv närmare
  • Får vi kontakta dig för mer information om det behövs? Vill du att vi kontaktar dig i vilket fall?

Kontakt via telefon eller e-post: 

Telefon: 08-505 988 33
 E-post: medinfo@santen.se

Compliance reporting 

The Speak Up Portal is a confidential reporting platform designed to help the people at Santen, its associates, stakeholders, and other interested parties report any wrongdoings and/or misconduct. It consists of an online portal, a mobile website and toll-free telephone lines through which potential violations of our Code of Practice or other internal and external regulations can be reported. The Speak Up Portal is available 24 hours a day, 7 days a week, and offers a translation service that can handle the language requirements of the global environment in which Santen operates.

Report ethics-related issues anonymously.